•  Fri frakt över 999kr exkl. moms*                 14 dagar öppet köp                   Personlig service

0 Din varukorg

 

Hur gör jag en retur eller en reklamation?


För varor köpta på intools.se har du som privatperson öppet köp/ångerrätt i 14 dagar efter att du mottagit dina varor. Den vara som returneras ska vara oanvänd, i oskadat skick och ha alla etiketter kvar. Om varan kommer i någon slags förpackning ska även denna följa med i returen.

Vid beställning som företag förbehåller vi rätten att neka returer på varor som kommer från externt lager.

Returfrakten för de flesta produkter är 115kr, tillkommer extra avgift för skrymmande/tungt gods. Beloppet justeras vid återbetalning/kreditering. Vänligen ta hänsyn till att det kan ta upp till 14 dagar att få ditt returärende behandlat. Observera att vi inte har möjlighet att hantera returärenden utan att du har haft kontakt med kundtjänst.

För att göra en retur eller reklamation (ångerrätt eller annan orsak) följer du instruktionerna nedan:

Kontakta kundtjänst på info@intools.se, du får en QR-kod mejlad till dig som du visar för ditt Postnord ombud och får en fraktetikett utskriven som du ska använda för att returnera varorna (går även att använda eget fraktavtal). OBS! Packa dina varor omsorgsfullt i de förpackningarna som de kom i och återställ emballage i originalskick. Tejpa med genomskinlig tejp. Om detta inte görs kommer vi att debitera för nytt emballage. Tänk på att emballera väl då det är du som kund som ansvarar för eventuella skador vid en returfrakt.


När vi har tagit emot och registrerat dina returnerade varor kommer vi att kreditera ditt köp och genomföra en återbetalning.
Om du har handlat med kortbetalning eller direktbetalning kommer SVEA att återbetala pengarna till ditt konto. Notera att det kan dröja 2-5 arbetsdagar innan pengarna är åter på kontot.

Har du betalat ditt köp med faktura eller delbetalning kommer en kredit göras och du får en uppdaterad faktura skickad till dig antingen via mail eller post.